Nöjd

Nöjd, det är vad jag är med gårdagens resultat.

LD
Det var en clear round och vi fick ett stopp på 4an som var en oxer. På tävling så blir Gilbert seg och inte alls like pigg som han brukar. Han står imot när man vill driva fram honom. Inte ett dugg nöjd med den rundan.

LC
Totalt 8 fel.Jag var mer taggade den här klassen då det var en omhoppning att kämpa för och jag viste lite mer hur Gilbert var. Tror att han smittades lite av det och han var lite mer framme för skänkeln från början. Men vi rev trean som var ett vågplank. Det var många som rev den då det är lite svårt för hänstarna att se hur högt de ska hoppa på det hindret. Sedan fick vi ett stopp på 4an som var en annan oxer.
Men själva rundan var mycket bättre, så det känndes bra!

Sen får man tänka på att han inte har varit igång så länge efter hopp pausen och han han inte tävlat heller. LC har han typ inte tävlat på över ett år. Dessutom så har jag inte ridit honom mycket alls så det kommer nog att bli bra tillslut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0