Ridlägret

Jag tycker att det var grymt roligt att gå på ridlägret, trots att det kändes lite konstig. Nästa år blir det nog inget ridläger för mig, känner mig lite gammal för det.

På ridlägret så gick allt jätte bra med Gilbert. Han var för det mesta lydig och fin men ibland lite pigg. Jag kunde dock inte ha honom på varken uteritten eller terrängen då det är för hårt underlag för honom. Då hade jag Kalle istället. På uteritten så blev segproppen världens snygging som han brukar bli. Men på terrängen.. Då gick det helt okej i början, lite segt bara. Sen så bara ville han inte mer, ursh va irriterad jag blev på honom.

När det var dags för tävlingen var jag inte ett dugg nervös. Jag skulle hoppa 70 för att Gilbert inte tävlat på länge och så att vi skulle få en bra erfarenhet med oss till lördag. Dessutom så var det stil så det var ingen omhoppning att bli taggad till heller.
Det blev en ganska kort framridning och sedan in på banan. Han tog inte riktigt min skänkel och kändes lite seg. Dock så hade vi ganska högt och ojämnt tempo då jag inte fick ihop honom. Men mot de tre sista hindrena så vaknade han till och då kunde jag tänka lite mer på hur jag red än bara att försöka driva fram honom. Ritten gav oss en 5:e plats vilket jag ändå är ganska nöjd med! Fast egentligen så ville jag ju ha blågult för tredje och sista året i rad. Men det var ju inte omhoppning denna gång så då är det inte samma sak. ;)


Så här tröttis va Gilbert innan tävlingen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0