Ridsporten syns

Jag tycker att det är jätte bra att ridsporten har börjat synas mer. Den är med i reklamer, syns på OS sändningarna och sen så vet nog de flesta vem Rolf Göran Bengtsson är. Jag tror också att det är mycket tack vara Roffe som ridsporten har börjat synas mer. Han prestationer har fått folk att upmärksamma honom och då också hoppningen och ridsporten. När han vann Jerringpriset så tror jag att det var många som märkte hur stor ridsporten faktist är och hur många tjejer och killar som håller på med det. Roffe blev ju dessutom Sveriges fanbärare i OS och var en stor medalj favorit! Tack vare att han är så himla duktig så syns ridsporten mer, visar att det är en riktig elitsport. Sen tog ju Sara Algotsson Ostholt Sveriges första OS medalj för i år, silver i fälttävlan och visade att vi ryttare är att räkna med!
Nu är det bara vänta på att fler och fler grenar ska synas mer, att ridsporten ska få synas så mycket som den förtjänar. Men jag tycker att det är på god väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0