Underbart att rida!

Jag började att rida Natte och red i ridhuset till musik. Det gick så bra! Han var så himla lydig och så fin i formen. I ena galoppen så lät jag honom gasa och det tyckte han var jätte roligt, bebis hästen♥
Sen så var det dax för Gilbert och han var så smutsig! Efter som att vi jobbade ganska hårt igåt så fick han ta det ganska lugnt idag. Så efter jag ryktat honom så skrittade jag ut barbacka i skogen och klättrade lite. Super mysigt och lungt, men ändå träna lite muskler. Han ville gärna kasta sig upp för backarna och slippa det jobbiga så jag fick bromsa upp honom lite. Men han är väldigt smal så jag hade inget stopp för skänkeln utan jag fick hålla i mig för att inte glida bakåt och samtidigt bromsa uten att dra honom i munnen. Ganska så komplicerat! ;)
(Får fortfarande inte in bilder från mobilen..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0