Byta häst

Imorgon är sista gången jag hopptränar Gilbert. Anledningen är att jag ska byta till en annan häst då den hästens förra ryttare blir för gammal för att tävla ponny. Han är än riktigt fin kille som jag kommer att berätta mer om senare.

Jag tycker att det ska bli jätte kul att börja hoppa den nya hästen då han verkligen är duktig och jag tror att vi kan ha riktigt roligt tillsammans. Men det är självklart jätte tråkigt att jag inte ska ha Gilbert längre.  Så om jag kunde så skulle jag ha haft båda två. Jag har verkligen börjat hitta knapparna på Gilbert nu och han lyssnar verkligen på mig. Det har varit riktigt roligt att rida honom och framför allt att hoppa honom. Man märker verkligen att han älskar att hoppa, framförallt på träningarna. Sen har han en sån fin personlighet, han har så mycket power men han är ändå så lugn.
Gud vad jag kommer att sakna honom. Fin fina killen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0