Dagens träning

Idag var det bommarbete som stog på schemat. Jag fick rida en storhäst som heter Xanté. Aldrig ridit honom förut faktiskt men han är en riktigt fin kille. Vi jobbade både på volter med bommar och bommar på rakt spår.
Det var två volter på ena långsidan och på de volterna låg det tre bommar mot medellinjen. På den andra långsidan så gjorde vi skänkel vikning innanför en bomserie och sedan gjorde vi skänkelvikningen och red över bomserien.
Allt gick bra, lite ovant bara. Behövde ha hålla om och hålla i lite mera och det blev mycket bättre efter första galoppen.
På slutet så gjorde vi en annan övning. Det låg en bom en bit innanför mitten av långsidan och sedan skulle vi flytta in hästarna i galopp till mitten av bommen och galoppera över den. Xanté var super duktig och tyckte det var så roligt med en bom i galopp! På slutet så orkade jag inte riktigt flytta honom ordentligt då jag var så slut och då bröt han av ett par gånger.
Men jag är ändå ganska nöjd med passet, kände att allt löste sig på slutet så det var bra! Bra träning in för Stockholmscupen att rida storhäst också. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0