Jag red hemskt

Igår så var det ju dressyr träning som vanligt och jag hade Gilbert. Tanken var egentligen att jag skulle rida storhäst som träning inför Stockholmskuppen men så blev det inte.
Vi jobbade mycket på volter, red på stora åttvolten med två mindre volter osv. Gilbert var lite mjukare till vänster än vad han har brukar vara men han vill fortfarande inte riktigt ställa sig. Han blev lite springig och lite stark ibland men det var nästan bara mitt fel, jag kunde helt enkelt inte få ihop honom.
Jag hade ingen koll alls på mig själv. Mina händer var för låga och jag red med raka armar, när jag lyfte handen så hade jag ingen koll på den alls, mina ben funkade inte som dem skulle och allt va bara kaos med mig. Så jag m åste säga att Gilbert var väldigt duktig med tanke på hur jag red.

Det har nog inte gått så här dåligt för mig på riktigt länge. Jag bara kännde hur ingenting funkade, jag hade ingen känsla, jag bara satt där som en trasdocka som inte had koll på någonting. Ursh på mig, tror att Gilbert skulle ha kunnat gått jätte bra det här passet om jag bara hade kunnat rida ordentligt. Men jag är ju sjuk idag också så det kan ju ha lite med det att göra..

Gulliga killen♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0