Dressyr på Evita

Idag så var det dressyr och jag fick rida Evita. Tanken är att jag ska ha henne på Stockholmscupen så då är det ju bra att jag rider henne lite! Jag red henne ganska mycket förut och har fakrist vunnit en dressyr tävling på henne, men det var ett tag sen.
Vi jobbade mycket med att få hästarna mjuka och i en bra form då många bytt hästar. Först så travade och galopperade vi igång hästarna så att de skulle bli ordentligt uppvärmda. Det är lerigt och så i hagarna, då kan ju inte hästarna röra sig så mycket och blir lite spända och stela.
Vi jobbade på lite volter, flyttade ut bakdelen osv. Evita var lite hög i formen och lyssnade inte ríktigt på mig. Hon är ju stor häst och hon är så annurlunda jämfört med Gilbert så det tog en stund innan jag hittade knapparna. Men tillslut så gick det faktist jätte bra! Känns super inför Stockholmscupen. :)
Evita
Bild från Roos hemsida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0