Sammanfattning av helgen

På hoppträningen gick det jätte bra, Bruno är så gullig! Men mer om det senare.

Först började det med förberedelser till Klubbdagen, bla så tvättade vi en skottkärra! Det blev en väldigt lyckad start på Klubbdagen med knopptävling och tipspromenad.
Sedan så red vi och det gick inte så bra för mig. Evita var sned och jag vet inte riktigt vad jag höll på med ibland. Får ta nya tag, på lördag ska det sitta för då är första hemma matchen.
När vi ridit klart så hade de redan satt igång med knattekampen som var som en femkamp. Massa roliga grenar som jag gärna skulle ha varit med på själv! ;) Efter knattekampen var det prisutdelning med pris och rosetter till alla.
Sedan var det dags att byta om och åka vidare, först till donken och sedan Stockholmscupen i Täby. Jag var ju som sagt reserv men jag fotade istället. Alla var jätte duktiga i båda lagen och det var fina hästar. Det var väldigt jämnt men tyvärr slutade det med förlust.

Sedan idag så var det att jobba i stallet som gällde. Jag vaknade en timme innan min klocka ringde imorse.. Så onödigt. Men iaf, på teorin så hade jag hur man tvättade rent krubbor och vattenkoppar och så fick de testa att göra det själva också. De verkade som att alla tyckte att det var roligt så det var ju bra! Jag fick även vara med på en lektion och hålla lite koll på min tjockis då hon tydligen varit lite bråkig. Men det var inga problem alls, det såg super bra ut.
När jag jobbat klart så fick jag skjuts hem av en kille som jobbar i stallet då han ändå skulle åt mitt håll. Hur skönt som helst och jag kom hem typ en halvtimme tidigare än vad jag brukar.

Men nu är det dags för mig att sova. Klockan är ställd på 9:00, underbart!
(Tvättning av skottkärran, haha!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0