Sista hoppträningen på Gilbert

The last day it was we♥
Jag kom till stallet vanlig tid. Ryktade Gilbert innan jag åt middag så at jag skulle få så lång tid på mig som möjligt. Ställde ut honom i stallgången och stog länge. Stannade upp många gånger och bara gosade med honom eller gjorde dumma saker som att krama hans ben eller la min panna mot hans.
När jag var klar och han var ren och fin så gick jag och Bella upp och åt middag. Sedan var det dax att sadla och tränsa och gå ut och skritta fram.
Efter ett tag så var det dax att gå in i ridhuset och börja träningen. Jag red lite utan krav och Gilbert kändes fin redan från början. Värmde upp på lite bommar och vi bara flöt över dem. Sedan var det dax att börja hoppa, vi tränade på att hoppa relaterade avstånd med rätt avstånd då vi hoppade med "fel" avstånd förra veckan. Det gick super, allt gick jätte bra förutom en linje då det blev lite knas, men det löste sig.
I slutet hoppade vi en bana, jag hoppade inte så högt då det bara var bättre att vi hade ett bra flyt efter som att det var sista gången. Det gick inte så himla bra. Vi fick in för många galoppsprång och lite så. Men det var bara för att jag tänkte att det skulle bli för trångt så han lyssnade alltså för bra på mig. Och när jag red rätt så gick det bra sedan.
Jag är jätte nöjd med våran sista hoppträning, vi har verkligen kommit någonstans på den här korta tiden och jag kommer verkligen att sakna honom. Fina killen♥


Kommentarer
Postat av: Mathilda Gummesson

Ni är så fina tillsammans! <3

2012-10-11 @ 14:29:02
URL: http://tildaspic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0