Förra veckans dressyrträning

Jag red Gilbert och jag tänkte mycket på att få in den där vänsterbogen som hade varit problemet på tävlingen. Vi red fram dem lite och sedan började vi jobba med skänkelvikningar på rakt spår. Vi red en bit innanför långsidorna med utåtställda hästar och började flytta in bakdelen vid E eller B, bara några steg. Gilbert var super duktig, men när vi skulle flyttar för vänsterskänkel så ville han gärna flytta för mycket och lägga huvudet åt höger för att slippa undan. Han ville inte ställa vänster helt enkelt. Så jag fick fokusera mer på att ställa igenom än att få en perfekt skänkelvikning. Tillslut så släppte det lite och det gick mycket bättre.
Sedan jobbade vi lite på volter, galopperade och ökade och minskade galoppen. Det gick faktist super bra! Jag kom verkligen åt honom ordentligt och han lyssnade jätte bra.
Jätte nöjd med hela passet, har aldrig gått så bra för oss förut. Bästa killen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0