Galen häst

Idag efter att jag jobbat så fick jag rida Milo då han behövde gå. Jag visste att han bockat ganska mycket på hopträningen så det skulle vara kul att se om han skötte sig.
Milo är en Oldenburgare på 165cm så han är ganska stor, framför allt när man är van att rida ponny. I början så gick det helt okej, men han gick och slog lite med huvudet och verkade lite uttråkad. Då gjorde jag massa saker hela tiden så att han skulle ha något att göra.
Sen kom vi till första galoppen och då började han bocka. Då drog jag upp hans huvud, blev lite sur på honom och fortsatte som jag hade tänkt. Efter det gick han klockrent! Han gick verkligen hur bra som helst.
Men efter ett tag så kom vi travandes på kortsidan och då blev Milo "rädd" för något och börjar bocka riktigt ordentligt. Då var det väldigt nära att jag åkte av. Sen bockade han typ en del till..
Men till sist avslutade jag med att galoppera ett par varv i varje varv utan att han bockade och travade och skrittade av honom.
Tror att ha har lite överskotts energi och blev lite glad när han såg de stora öppna ytorna på utevolten. Dessutom så blåste det en del ute och då blir det ju lite extra roligt!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Söthäst! Och du satt kvar?? :O <3

2012-09-16 @ 19:57:39
URL: http://tildaspic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0