Tävlingen den 22/9

Förra helgen så var det ju tävling, en LD+5 och en LC. Det regnade nästan hela dagen och hade regnat jätte mycket innan så ängen där man riderfram var en lervälling. Så det blev mest skritt i framridningen och några travsteg på rakt spår. Sedan mer trav och galopp på framhoppningen.
Fram hoppningen gick bra, han lyssnade bra osv. Hoppade inte fram i någon snäv sväng då inte det behövdes. Vi vet att han kan gå snävt och han skulle nog bara ha blivit stressad av det.
Sen var de dags att hoppa LD+5 banan. Han kändes så fin hela banan och allt gick super till sista hindret i grunden.  Det var en vänstersväng och han skjöt ut vänster bogen så vi fick en konstig väg då jag inte alls fick ut honom. Sedan var jag lite för mycket inne i om hoppningen också, var redan inne i nästa sväng, så vi fick ett stopp. Gjorde en volt och hoppade.

I LC:n så kändes allt också super bra. Vi kom till omhoppning och tog de första två hindren sjukt bra och snävt. Sedan var det en lite längre vänstersväng och då gjorde han samma sak som in förra klassen och jag fick inte ut honom alls. Så vi kom SJUKT snävt, hade inte ens ett helt galoppsprång fram till hindret när jag vände upp honom mot det. Så det blev ett stopp. Gjorde en volt och hoppade de två sista hindren som var på en linje.

Jag är helt galet nöjd med båda rundorna! Trots stoppen så var han så himla fin och duktig. Han lyssnade verkligen på mig och allt. Dessutom så kom vi till omhoppning och det var ett tag sedan, helt underbart! Om jag bara skulle ha fått en bättre väg i LC:n så skulle vi antagligen ha kommit placerade också. Men som sagt, galet nöjd med dagen!

Bild som älskade Tilda har tagit!

Kommentarer
Postat av: Mathilda Gummesson

Hihi, puss Jossi :*
Du borde lägga upp lite bilder som DU fotade med din pappas super kamera! ;) <3

Svar: Hehe, men dem är hos pappa ;)<3
browneyedrider.blogg.se

2012-10-03 @ 13:50:06
URL: http://tildaspic.blogg.se
Postat av: Mathilda Gummesson

Okej då ;) <3

2012-10-03 @ 20:02:50
URL: http://tildaspic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0