Tre hästar

Igår efter att vi jobbat klart, ungarna åkt hem, allt var städat osv så smörjde jag lille Nattes träns då vi använde det till att sätta ihop så snabbt som möjligt, så tyckte att det kunde må bra av att smörjas. Sedan tvättade jag Gilberts och Chrillans vatten koppar och krubbor, duktig som jag är. När jag gjort det så fick vi som jobbat några hästar att rida! Tillslut så blev det så att jag skulle rida tre hästar på ganska kort tid då vi hade ett möte senare under dagen.
Först blev det Bruno, han jobbade jag nog hårdast med. I början gick det bra, men sedan tappade jag honom lite, han slog upp lite med huvet och så. Men sedan kom jag på att han lurade mig att ta i inner tygeln så då släppte jag den nästan helt. Efter det funkade det super! Jätte nöjd med det.
Efter Bruno så blev det Magic, red honom lite kort på utebanan bara. Han var ganska fin i början, men sedan blev han segare, tror att han blev lite tröttare och det blev jag med. Men i skänkelvikningarna lyssnade han super! Hade inte riktigt tid att jobba med honom så är nöjd ändå.
Natte var den sista hästen jag red och vi skrittade bara ut lite i skogen barbacka då jag inte hade tid för mer. Men det är ändå ganska bra för honom då han är liten och behöver träna lite på vart han har fötterna vilket han har blivit super duktig på!
Büter's Fardoe
Bild på gulliga Bruno från hemsidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0