Dressyrträning 9/4

Kom på at jag inte har berättat om dressrträningen i tisdags!

Jag hade Proton och vi fortsatte jobba med skolorna. Först så red vi fram lite självständigt med mycket böjdaspår och skänkelvikningar för att förbereda dem. Det kändes bra, dock så kändes han lite stel i vänstersidan. Sedan började vi med själva övningen. Vi gjorde en volt vid hörnet, fortsatte i en öppna/sluta på långsidan, gjorde en volt på mitten och sedan öppna/sluta resten av långsidan. På ena långsidan gjorde vi en öppna och på den andra sluta.

Öppnorna gick bättre än slutorna då han försökte lägga ut huvet mot väggen i slutorna och jag inte kunde parera det. I öppnorna så tyckte jag faktiskt att det kändes ganska så bra. Självklart skulle det ha kunnat gå hima mycket bättre, men jag är ändå nöjd.

Min handställning var också mycket bättre! Försökte tänka på det så mycket som möjligt vilket gav resultat. Det var dessutom riktigt roligt att rida, blir bara roligare och roligare med dressyren för varje gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0