Dressyrträning för Anna 3/4

Igår var det dressyr träning för Anna på Proton. Först så började hon med att kolla lite när jag red för att se lite hur Proton vad och vad vi behövde träna på. Jag fick jobba mycket med att hålla mina armbågar böjda och att försöka  ta ner händerna när han slår upp huvet. Det var riktigt rolig och riktigt nyttigt att rida för Anna. Hon kom med bra tips och dessutom så hade hon bara koll på mig i 40 minuter så hon kunde säga till på direkten när jag t ex började få raka armar. Det blir ju lite svårare på en lektion då ridläraren måste hålla koll på massa andra samtidigt.

Efter lektionen var jag riktigt trött i kroppen och Proton var lite små svettig så båda fick jobba ganska hårt! Ska dessutom prova att rida med sporrar på tisdag och se om det kan hjälpa i de lägen då han inte riktigt tar skänkeln ordentligt. Det var ett tag sedan jag red med sporrar nu men jag tror att det kommer att bli jätte bra faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0