Hoppträning 1/4

I måndags så hade vi hoppträning eftersom att en gått bort när det var påkmeeting. Men vi jobbade iaf på lite saker som Cajsa sett att vi behövde under meetinget och även på att få hästarna att inte försöka gena efter hindrerna efter som att det lätt blir så när hästarna gått omhoppning.

Allt kändes jätte bra och Bruno var fin som vanligt. Men när vi skulle hoppa en serie med en travbom in - en två studs - ett galoppsprång - räcke - ett galoppsprång - oxer så hände något anorlunda. Räcket hade sneda bommar och det kollade Bruno till på första gången, att han kollar på saker händer inte alls så ofta. Nästa gång vi kom så tog han in ett extra språng och jag hade nästan varit rädd för att det skulle vara lite trångt innan så det kom som en överraskning. Då fick jag helt enkelt vara på honom mer framåt redan genom studsen och så gick det jätte bra.

Det kan faktiskt hända att han kollar till på saker på tävlingar också och då är det bra att jag har fått känna lite på hur det känns ändå. Som sagt, det är inget som händer ofta alls, men det kan hända.

Hursomhelst är jag jätte nöjd med träningen som vanligt, så glad att jag har Bruno.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0