Hoppträning på två hästar

Bruno
Idag så fick jag hoppa igen i 17:30 gruppen och då hade jag Bruno. Vi började med att rida fram lite självstädigt, mycket volter, tempoväxlingar och några skänkelvikningar. Sedan så började vi att hoppafram på några hinder. Efter det så hoppade vi en bana på sju hinder och sedan hoppade vi den en gång till lite högre. Allt kändes jätte bra och Bruno va super duktig! Han genade lite någon gång efter något hinder, men det var inget som gjorde så mycket. Super nöjd med min prins iallafall.♥


Quilot
Sen så red jag häst nr 2 i min vanliga grupp. Quilot var jätte duktig i framridningen och skrittade ordentligt och allt. I galoppen så blev hon lite pigg men ändå bättre än förut. Sedan så hoppade vi likadant som innan. Hon var så duktig! Quilot är verkligen jätte duktig på att taxera, hoppar jätte bra och försigtigt. Man får typ styra, hålla om och hålla i lagom så får hon sköta resten. Jag säger inte att hon är jätte lätt att hoppa, men hoppa är något hon kan! Man märker verkligen att hon tycker om det och det är såå kul att hoppa henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0