Lördagen

Blåbärshoppningen
Igår så böjades dagen med en blåbärshoppning. Först var det en Clear Round och sedan en fel-stil-tid, båda på 60cm. Jag var nästan säker på att jag skulle åka av i någon av klasserna, haha. Men i CR:en så var han ganska så spänd, dock så hoppade han allt utan att bocka fram till sista hindret. Han kollade på flaggaren som stod snett bakom hindret som tydligen var jätte läskig. Så vi stannade ut oss på den. Jag vågade inte heller rida på honom ordentligt i fall att han skulle smälla till med ett bock språng efter.

I stilen så var han mycket mer avslappnad och bockade inte en enda går den rundan heller. Han var fakiskt super duktig och vi vann! Vi fick 47 stil poäng och komentaren "Ner med handen". Jag red ju lite med hög hand så att han inte skulle ta ner huvet och bocka. Ärevarv var hursomhelst jätte konstigt. Han var lite spänd och det här med att galoppera lite snabbare var ju onödigt. Så gullig.♥ Jag är super nöjd med honom och tycker inte alls att det speladed någon roll att vi blev uteslutna i första klassen.


KM-kvalet
Efter blåbärshoppningen så var det KM-kval som jag stannade kvar på och fotade lite. Tilda vann stilen (själva kvalet), så grattis till henne! Varför jag valde att inte vara med var för att vi kommer att tävla tre helger irad nu i hoppning och då tänkte jag att det skulle vara bra för Bruno att vila en helg. Han var ju dessutom så duktig förra helgen på Påskmeetinget.


Hoppning på Quilot
När KM-kvalet var slut såhoppade jag på Quilot. Vi började att skritta ut ett varv runt gården, jag och tre till. Quilot ville inte skritta riktigt men efter ett tag så gjorde hon det utan problem. Hon var dessutom helt orädd och brydde sig inte ens om grisarna.

När vi red fram hästarna i ridhuset så var hon så mycket finare redan från början. Hon skrtittade ordentligt och gick fint i traven även om mina armar typ dog. I galoppen så var hon också super duktig och kändes inte alls som galoppören jag suttit på dagen innan, även om hon fortfarande var pigg och inte riktigt kunde korta sig.

Sedan så började vi trava över bommar innan vi hoppade. Hon var duktig. Efter det så skulle vi hoppa på ett litet kryss och jag hade suttit och tänkt en hel del på hur hon skulle hoppa. Hon har spikraka framben i galoppen, så undrade om hon skulle hoppa med benen rakt fram eller något annat konstigt. Men hon hoppade faktiskt jätte bra och galoppsprången efter hindret var de bästa hon har tagit hos oss. Så hoppning var något hon kunde. Hon tyckte att det var jätte roligt att hoppa och det tyckte jag också! Tror faktiskt att hon kan bli jätte fin när hon har fått stärka sig lite.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar: Tack så mycket! :)

2013-04-07 @ 20:02:58
URL: http://helander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0