Våran första lokala tävling

Igår så var det ju tävling på Väsby RK och det var också min och Brunos första lokala tävling tilsammans.

LD+5 A:0/A:0
Först klassen var en LD+5. På framhoppningen så var det väldigt lerigt och Bruno stod emot ganska så mycket, antagligen på grund av leran. Men sista språnget kändes jätte bra!

På banan så stod han också imot väldigt mycket de första hindrena. Men jag fick knacka till honom med skänkeln ett par gånger och sedan så kom vi in i ett riktigt bra tempo. Han hoppade superfint och vi kom till omhoppning. I omhoppningen så följde jag min plan nästan exakt och Bruno var såå duktig och försiktig. Vi gick in på en delad försa plats som höll i sig hela vägen! Efter sista hindret så var det en bit in i mål och jag klappade om Bruno istället för att gasa. Om jag skulle ha gasat istället så skulle det inte ha blivit en delad seger. Men var gör det när man får dela första platsen med en gamal klubbkompis! Helt galet ändå, våran första lokala start slutade med vinst.

LC A:0/A:0
Nästa klass var en LC och han stog emot lite på framhoppningen till den också. På oxern så fick han ta i lite och sedan så blev han lite grinig och sprang förbi den ett par gånger. Han började liksom studsa en bit innan hindret. Så då fick jag hoppa om räcket en gång och sedan så hade ha glömt bort vad han hade hållt på med. Då hoppade han jätte fint på oxern.

På banan så gick det mycket bättre. Men jag var ganska så trött och red inte lika noga som klassen innan. Jag red inte slarvigt, men inte perfekt heller. Bruno var dock jääätte duktig och gjorde verkligen sitt bästa. Vi slog i näst sista i omhoppningen ordentligt så jag trodde att vi rev, men det gorde vi inte utan vi var felfria och gick in på en andra plats. Med en bättre, lite piggare pilot så skulle vi kanske ha komit någon placering högre upp. Efter en lång väntan så slutade vi på en tredje plats! Såå nöjd ändå.

Jag är så nöjd med hela dagen! Bruno var absolut bäst och vi kom hem med två rosetter, varav en vinst,  på våran första "riktiga" tävling tilsammans. Det kunde inte ha gått så mycket bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0