Hästkött

Jag tror nog att de flesta har hört om att man har upptäckt att det var hästkött i olika färdigrätter. Tycker att det är så himla äckligt! Jag vet att hästkött egentligen är ett bra och nyttigt kött. Men jag skulle aldrig äta det precis som att jag aldrig skulle äta kanin eller hund. Att äta ett sorts djur som jag har/har haft starkaband till skulle jag aldrig att klara av. Jag skulle må illa om jag viste att jag hade ätit hästkött.

 

Nu är det inte bara för att det är just hästkött som det är så hemskt. Utan om jag skulle ha hållit på mycket med tex grisar och tyckt om dem så skulle jag inte kunna äta griskött heller. Om jag skulle jobba på en bondgård skulle jag typ bli vegetarian..  Men eftersom att jag håller på med hästar och har ett starkt band till dem så tycker jag att det är sjukt äckligt att det har varit hästkött i mat som det inte ska vara det i. Jag är glad att jag inte ätit färdigrätter på ganska länge och hoppas verkligen att jag inte har fått i mig hästkött någon gång.

 

Fine om man väljer att äta hästkött och så, då respekterar jag det. För jag tycker om kött och äter kött som vissa inte tycker är rätt att äta. Men jag skulle ha svårt att umgås med någon som äter hästar, någon som äter det djur jag älskar..


Kommentarer
Postat av: Lydia

fin blogg! Kika gärna in min^^

2013-02-13 @ 19:09:30
URL: http://teeamjump.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0