Ridning på Tequila

Idag var Tequila inte lika rolig som hon var sist. Jag jobbade mycket med att hon skulle slappna av då hon var väldigt spänd vid läktaren och det läskiga hörnet till en början. I skritten så gick det väldigt bra och i traven i högervarvet också. Men i vänster gick det inte alls bra. Första varvet brydde hon sig inte alls men sedan började hon fjanta sig. Hon var liksom inte rädd utan hon va bara töntig. Så jag blev lite arg på henne och la henne på en volt där tills hon slappnade av.

 

Tänkte att jag skulle ha fått henne att slappna av i galoppen också. Men jag han inte rida så mycket längre och hon kändes ganska trött, så jag galopperade bara ett par varv i båda galopperna. Jag är inte helt nöjd med passet, men hon löshoppades igår så hon var nog lite trött efter det och när hon väl slappnade av så var hon faktiskt ganska fin. Det finns mycket jag skulle vilja jobba på med den där damen, hon är ju faktiskt ganska så gullig.

Bilder från dagen, Tequila fäller en del för den som undrar. ;)

Kommentarer
Postat av: | josefine arvehall ~ foto |

Sv: Tack detsamma!:)
kram

2013-02-28 @ 18:48:37
URL: http://jossesphoto.blogg.se
Postat av: Kim

Min är också skäck men fäller nästan bara det vita håret, gör din detsamma? :)

2013-03-06 @ 14:49:21
URL: http://justkim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0