Sammanfattning av helgen

Lördag

 

Det gick jätte bra på stockholmscuppen! I framridningen så var Proton ganska spänd och kollade väldigt mycket på en solfläck på dressyrstaketet. Men när vi sedan red programmet så var han mycket mer avslappnad. Jag är nöjd med ritten och med Proton. Det finns fortfarande massor av saker att slipa på. Men jag hade bara ridit honom två gånger innan och ena gången skrittade jag bara ut. Så han var super duktig som skötte sig så bra som han gjorde. Det blev vinst till oss, alla i vårat lag red över 60% och vi fick guldmedalj på 64,8%!
Så efter redan ca en och en halv vecka så har han redan gått en dressyrtävling på nästan 65% och tagit hem en guldmedalj i stockholmscuppen. Duktiga killen!

 

Fulaste bilden på oss, haha, men det är en bild iaf. ;)

 

Efter det red jag Phoenix en stund. Han var ganska spänd då det var mycket hästar och hinder i ridhuset samtidigt. Men när han väl slappnade av så gick han super fint!

 

På ponnycupen så gick det jätte bra för alla tjejer och det blev lika. Sedan fick vi skjuts hem av våran gamla ridlärare.

 

 

Söndag

Försov mig.. Men vaknade vid 20 över 9 så fick väcka pappa och be honom att skjutsa mig. Så jag kom i tid ändå! Det var superfint väder ute och en jätte mysig dag att jobba på. Allt flöt på förutom att det var en ponny som var lite bråkig i ridhuset och inte ville stå stilla innan de skulle gå ut.

 

När jag sedan skulle åka så frågade de jag åkte med sist om jag ville åka med igen. Men jag kände att jag lika gärna kunde ta bussen hem. Fast sedan när jag stod och väntade på bussen så svängde en annan familj förbi och frågade om jag ville åka med. Så då slutade det med att jag fick skjuts hem iaf haha. Alla är så himla snälla på Roo!

 

När jag sedan kom hem så var jag typ helt död, orkade ingenting.. Så jag böt på min kanin, bakade chokladbollar, eller typ chokladhalvmånar då jag var för lat för att rulla dem, och sen blev det bara lite plugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0