Sammanfattning vecka 6

Måndag
Hände inte så mycket. Jag var sjuk och stannade hemma.

 

Tisdag

Var i skolan och sedan var det dressyr.
Jag fick sitta på en bebishäst som heter Mon Ami. Hon är 6 år, hon lär sig väldigt snabbt och har utvecklats väldigt mycket på kort tid.

Vi jobbade med öppna. Men då Mon Ami är lite bebis så fick jag bara rida henne ställd istället.

I början så var det lite vingligt och jag hade inte riktigt koll på henne. Men på slutet så gick det mycket bättre och hon gick för det mesta jättebra ”öppna”. Hon var hursomhelst superrolig att rida, så gullig!

 

Onsdag

Var i skolan, hade HLR (hjärt- och lungräddning) på idrotten och min lärare sa att jag kunde det som rinnande vatten! Sedan gjorde jag också en deal med honom så jag inte behövde komma på torsdagens lektion.

 

Torsdag

Hade bara ridning då jag inte hade idrott. Det gick inte så bra.

Men sedan så åkte jag till stallet och red både Tequila och Mon Ami. Båda var jätte duktiga och jag trodde aldrig att Tequila skulle vara som hon var att rida! Tequila är en ridskoleponny som min bästis Bella för det mesta rider och tävlar.

 

Fredag

Först skola och sedan var det hoppträning för Annika då min vanliga hopptränare var borta. Bruno var super fin! Ibland gick det lite sådär, men jag lär mig nya saker varje gång på honom.

 

Lördag

Det var stockholmscup på Nacka och jag fick en jätte fin häst. Dock så fick jag inte riktigt in vänster bogen så poängen drogs ner lite av det. Tyvärr så förlorade vi den matchen och vi kommer inte att gå vidare till semifinal.

 

Söndag

Slappade och bestämde en sak som kommer att bli superroligt!

 

Gulliga Tequila! :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda Gummesson

Ååå, vad bestämde du?? :D <3

2013-02-12 @ 08:49:05
URL: http://tildaspic.blogg.se
Postat av: Bella

Min gulliga hest ^^ <3

2013-02-13 @ 23:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0