Det som göms i snö kommer upp i tö

Nu är det nog den fulaste tiden på året. All snö smälter och allt under den kommer fram, allt skräp och all smuts som har kommit under tiden snön legat på marken. Det är grått och tråkigt ute. Framför allt när både himlen, marken och träden är gråa. Jag blir så himla trött och seg av det.

 

Men sen får man ju också tänka på att när snön smälter ännu mer kommer gräset att komma fram och tillslut så kommer det att vara vår på riktigt med värme och massor av fina blommor. Och efter våren så kommer sommaren, gud vad jag längtar!

Jag blir så mycket piggare på våren och framförallt sommaren. Får massor av ny energi av solen, av att det är ljust ute och man slipper att packa på sig massor av kläder. Det är som att jag laddas upp av solen och värmen och desto mindre sol och värme jag får på mig desto mer utladdad och trött blir jag. Så om jag inte skulle ha åkt till Florida så skulle jag nog ha varit helt död nu, vilket jag nästan är endå. Men det blev liksom lite reserv energi. Dock så har den börjat ta slut och jag skulle behövas laddas upp igen. Tur att våren verkar vara på väg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0