Gårdagens ridpass

Igår red jag Natte som jag även gjorde förra gången. I början var han ganska stel men sen blev han jättefin när han slappnade av. Vi jobbade med lite bommar och mycket galopp. Bland annat så gjorde vi en övning då vi gjorde skänkelvikning och sedan fattade galopp mellan två bommar. Så då kunde inte hästarna bli sneda i fattningarna utan tvingades hålla sig raka.
Det gick bra till en början, men när Natte började bli trött och såg hästarna som galopperade framför så gick det inte så bra. Då ville han hellre springa efter de andra hästarna istället för att lyssna på mig. Men till och från gick han super och han var verklinen avslappnad och fin när vi travade av dem. Han är så rolig att rida för han är så glad och positiv hela tiden!


Kommentarer
Postat av: Mathilda Gummesson

Nattisen <3 Typ så det gick för mig och Elvira också :) http://theresiasandahl.blogg.se/2013/january/veckans-blogg.html#comment Va med! :D <3 Kram

2013-01-17 @ 12:58:16
URL: http://tildaspic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0