Storhäst träning

Det första jag gjorde i stallet igår var att skritta ut i kylan tillsammans med Tilda på min prins.♥ Han håller på att sättas igång lite igen och om jag hinner så ska jag rida honom på söndag också.

Sen var det dags för hoppträning och då fick jag ha Xanté! Andra gången jag red honom igår och vi tränade lite med bommar och sedan lite bana med bommar. Första språnget så drog han mot hindret lite och det blev lite knas. Men sedan när jag började rida ihop honom mer innan hinderet så blev det mycket bättre och på slutet så gick det jätte bra! Då tror jag att hindrena låg på runt 90-100 och vi hade bra flyt osv. Han var jätte rolig att hoppa, påminde faktiskt lite om Bruno. :)

Bild från hemsidan, ser inte riktigt ut som Xanté men har ingen annan.

Xanté


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0