Utbytestävling mot Skånsta

I söndag så var det utbytes tävling mot Skånsta. Vi haft har det i några år nu med blandade resultat. Det börjar iaf med att de kommer till oss och vid ett senare tillfälle åker vi till dem. Först rider hemmalaget fram sina hästar och hoppar dem, sedan så gör bortalaget samma sak. De med minst antal felpoäng vinner.

Tanken var ju först att jag skulle haft Benjamin men han hade haft kolik så jag fick ha en häst som hette Musse i stället! Han är en super gullig kille, men inte alls som de hästar jag brukar rida. Han är lite kraftigare i varianten, ganska liten och lite små seg för hjälperna. När vi började hoppa fram så ville han gärna dra iväg, men helst inte gå fram för skänkeln. Så gullig och lite kul att rida något annat också!

Men jag red iaf nolla på 70cm och vi vann med minsta möjliga marginal! Vi vann alltså med bara 4 fel.

Visst är han gullig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0