B...

Idag har jag pratat med min mattelärare om mitt betyg. Jag kommer antagligen att få B. Fick B på nationella och behöver jag ens säga hur besviken jag är på mig själv? Asså jag fick nästan hålla tillbaka tårarna för att jag va så jävla arg på att jag inte presterat. Jag kan matte, det är pice of cake för mig, så varför kunde jag inte bara skärpa mig?
 
Jag frågade om det inte fanns något jag kunde göra för att visa de delarna som jag inte hade presterat så bra i. Men det går inte, kursen är slut och det finns INGET jag kan göra för att ändra det. Så jag kommer antagligen få B i slutbetyg i Matte 1C. Ett av de ämnena jag lätt kunde fått A i och höjt mitt betyg som jag sedan kommer att söka in til högskolan med. Tänk om jag inte kommer in på högskolan som jag vill bara för att jag saknad de där poängen? Så besviken på  mig själv så att det knappt går att beskriva..

Aja, nu bär det av till stallet och så hoppas jag att jag blir på bättre humör där. :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda Gummesson

Jossan, B är toppen! Bara för att du inte fick A betyder inte det att du inte kan matte! Och du kommer lätt in på den skola du vill ändå! Du har två år kvar så du hinner få de där A:na! Puss & Kram på dig! <3

Svar: Mina lärare sa ochså att han tror att jag kommer att få i alla matte och fysik kurser om jag bara vill. Problemet är bara att B:et kommer att räknas in i slut betyget när jag lika gärna skulle kunna ha haft A, puss <3
browneyedrider.blogg.se

2013-03-28 @ 09:07:54
URL: http://tildaspic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0