Hoppning och en avsittning

Idag fick vi hoppa på träningen och jag hade Proton. Vi jobbade först med bommar på böjt spår och Proton var väldigt pigg så hade lite svårt att få in rätt antal steg. Sedan la vi upp mitt bommen till en cavaletti så det blev bom-cavaletti-bom och hoppade det. Även där fick jag lite svårt att plats. Lite jobbigt, men ändå kul att han var så positiv!
 
Sedan så trvavade vi en skänkelvikning och travhoppade ett räcke. Det gick super bra och han tvekade inte ett dugg. Vi gjorde samma sak från andra hållet fast på en kryssoxer och det gick också super. Sedan så kom vi i galopp istället, gjorde skänkelvikning och hoppade. Det gick jätte bra, fast efter hindret så gasade han, bockade, stannade och drog ner huvet så jag hamnade på backen. Han har ALDRIG gjort något liknande med mig eller, vad jag vet, någon annan på ridskolan så jag var ju inte riktigt bered! Men jag landade rätt på rumpan så den gör lite ont nu, kommer nog att få se odentligt vart jag slog mig imorgon. ;)
 
Sedan så satt jag iaf upp igen, tog om hindret och rätade upp mig extra mycket i landningen. Efter det hoppade vi även räcket igen och efteråt så gjorde han samma sak som förut. Den här gången var jag dock beredd så jag satt kvar. Bushäst, han tyckte att det var lite för roligt att hoppa idag! Men det var väldigt kul att han va så himla positiv. :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda Gummesson

Gulle! Men hoppas det är bra med dig! <3

Svar: Ja då, bara lite ont i rumpan ;) <3
browneyedrider.blogg.se

2013-03-28 @ 09:04:57
URL: http://tildaspic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0