Påskmeeinget 2013

Stil-fel-tid 90cm
När jag först kom in i ridhuset så kände hindrena ganska stora, det var lite skillnad från när man gick banan på 60cm. Men när vi började hoppa så kändes de istället ganska små. Han var sååå fin och det kändes superbra hela rundan. Dock så kom vi lite nära 6:an och jag var lite för framåtlutad så vi petade den. Så synd då vi antagligen skulle ha kommit placerade annars. Vi hade 54/70 poäng och fick kommentaren ”Synd på rivningen!”, det va vi överens om. ;)

A:0/A:0 90cm
Det kändes riktigt bra där också, vi kom till omhoppning och nollade den. Vi fick inte de snävaste vägarna utan hade mer tempo istället. Kände att det bättre så och vi slutade på en 4:de plats!

4:6 100cm
Nästa dag så startade vi med LB debuten. Det va inte en A:0/A:0 som jag trodde, utan en 4:6 då man får fortsätta på omhoppningen även om man har fel. Skulle ha behövt lite mer tryck i galoppen men annars kändes det jätte bra. Bruno var super duktig, men vi kom jätte dåligt på 6:an så landade så att vi fick en jätte konstig väg till 7:an. Den rev vi och den var sista i grunden. Efter som att det var en 4:6 fick vi ju fortsätta ändå och jag tappade nog lite fokus där. Så vi fick ett pet på 10:an också.
Men jag är ändå super nöjd med våran debut! Känns bra in för framtiden.

A:0
Här valde vi att hoppa lägre så att det skulle få vara lätt och roligt sista klassen. Efter som att vi hoppat en meter innan så kändes ju dock 85cm jätte lågt. Vi tog alla de snävaste vägarna, höll ett bra tempo och Bruno svängde nästan innan mig ibland. Gud va bra det kändes! Vi tog hem segern och vann ett fint schabrak. Jag funderade på att ta en manborste istället då jag verkligen behöver en ny men tog schabraket istället. Dock så fick jag manborsten av bästa Bella som kom tvåa och kände att hon inte behävde någon av de andra priserna.♥

Jag är super nöjd med hela helgen och jag är såååå taggad inför bortatävlingarna nu. Nu vet jag att jag och Bruno utan problem hoppar LC banor, snart även LB, och kan vara riktigt farliga på banorna!


Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Tack!

Vad roligt att det gick bra!

2013-03-31 @ 09:12:04
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0